DE RONDE VAN…

Literatuurlijst

  • Bartelink, N. (2019). Evaluating health promotion in complex adaptive school systems: The Healthy Primary School of the Future (proefschrift). Maastricht: Maastricht University.
  • De Brun T., O'Reilly‐de Brún M., Van Weel‐Baumgarten E., et al. (2017) Using Participatory Learning & Action (PLA) research techniques for inter‐stakeholder dialogue in primary healthcare: an analysis of stakeholders' experiences. Res Involve Engagem. 2017;3:28.
  • De Weger, E., Van Vooren, N., Luijkx, K. G. , Baan, C. A., Drewes H. W. (2018) Achieving successful community engagement: a rapid realist review. BMC Health Services Research volume 18, Article number: 285.
  • Green & Kreuter (2005) Health Program Planning. An Educational and Ecological Approach. Fourth edition. Published by McGraw-Hill.
  • Grol, R., Wensink, M. (2016) Implementatie. Houten: Springer media Bv.
  • Kemmis, S., & McTaggart, R. (Eds.) (1988). The action research planner. Victoria, Australia: Deakin University Press.
  • Michie, S. & Jochelson, K. & Markham, W. & Bridle, C. (2009). Low-income groups and behaviour change interventions: A review of intervention content, effectiveness and theoretical frameworks. Journal of epidemiology and community health. 63. 610-22. 10.1136/jech.2008.078725
  • O'Reilly‐de Brún M., De Brún T., O'Donnell C.A., et al. (2017) Material practices for meaningful engagement: an analysis of participatory learning and action research techniques for data generation and analysis in a health research partnership. Health Expect. 2017;20(4):1‐12. DOI: 10.1111/hex.12598
  • Van den Muijsenbergh, M.E.T.C., LeMaster, J.W., Shahiri, P., Brouwer, M., Hussain, M., Dowrick, C., Papadakaki, M., Lionis, C. and A. MacFarlane (2020) Participatory implementation research in the field of migrant health: Sustainable changes and ripple effects over time. Health Expectations.
  • Van Remortel, A. (2019) Evaluation of the SameNoord project, perceptions of professionals. An evaluation of what worked, how and in what situation. Academische werkplaats AMPHI; Radboudumc i.s.m. GGD Gelderland-Zuid. Wageningen, Scientific Internship report.
  • Wewerinke, D., Boersma, S. & Wolf, J. (2014). Gezondheid: basis voor jouw toekomst! Ontwikkeling van een gezondheidsbevorderende interventie voor en door dakloze jongeren. Nijmegen: Impuls – Onderzoekscentrum maatschappelijke zorg, Radboudumc.

SameNoord factsheets De factsheets zijn beschikbaar op website van de Academische werkplaats AMPHI.

  • Resultaten onderzoek en project SameNoord Wijchen (2015-2019). G. Wink. Academische werkplaats AMPHI/GGD Gelderland-Zuid. 2019.
  • Ideeën en tips voor aanbieders van activiteiten in Wijchen. Hoe bereik ik meer ouders en kinderen met mijn aanbod? Postema P., Broekhuisen N. en G. Wink. GGD Gelderland-Zuid. 2019.
  • Overwegingen voor het werken met een vrijwilligersvergoeding. Disseldorp, L. van & Wink, G. Academische werkplaats AMPHI. 2019.

Rapporten SameNoord De volgende rapporten beschrijven resultaten van metingen in 2017, 2018 en 2019:

  • Overeem, T. (2017). Nulmeting van de gezondheid van ouders met schoolgaande kinderen wonend in Noord-Wijchen. Onderdeel van het gezondheidsproject SameNoord.
  • Wijnia, R. (2017). Gezondheidsproject SameNoord in Noord-Wijchen. Nulmeting bij ouders over de gezondheid van hun kinderen tussen de 4 en 13 jaar oud in Noord-Wijchen. Reijnen, R. (2018). Bekendheidsonderzoek SameNoord. De peiling van de bekendheid van activiteiten in Noord-Wijchen.
  • Van Disseldorp, L. (2019). Evaluation health project SameNoord. Assessment of the impact on parents and their children in Noord-Wijchen.